2012. július 30., hétfő

Idézet - Trónok harca

"- Azon a napon, amiről most beszélek, az első kard nem régóta volt halott és a Tengerúr értem küldött. Sok merész kardforgató jött el hozzá, mindegyiket elküldte, s egyik sem tudta megmondani, miért. Amikor elébe járultam, egy székben ült és az ölében egy kövér, sárga macska volt. Elmondta nekem, hogy egy kapitánya hozta neki az állatot egy szigetről, ami túl van a napnyugtán. „Láttál már a kisasszonyhoz foghatót?" kérdezte tőlem.
- Én pedig azt mondtam neki: „ezer ilyet látok Braavos sikátoraiban minden éjjel". A Tengerúr nevetett és azon a napon kinevezett első kardnak. 
Arya elfintorította az arcát.
- Nem értem.
Syrio összekoccintotta a fogait.
- A macska egy közönséges macska volt, semmi több. A többiek valami mesés állatra számítottak, ezért azt is láttak maguk előtt. Mekkora, mondogatták. Nem volt nagyobb bármelyik más macskánál, csak kövér volt a lustaságtól, mert a Tengerúr a saját asztaláról etette. Milyen érdekes, kicsi fülei vannak, mondták. A füleit lerágták a marakodások során. Bár nyilvánvalóan kandúr volt, a Tengerúr „kisasszonynak" nevezte és a többiek pontosan annak is látták."
― George R.R. Martin, Trónok harca


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése