2012. július 20., péntek

Házilag készült kiegészítők a Trónok harca társasjátékhoz

   Az alapjátékról és annak szabályairól már korábban írtam, a kiegészítők szabályait pedig itt most nem fogom részletezni, azokat Thaurnak köszönhetően innen le lehet tölteni, el lehet olvasni.

Nekem a 2003-as társasjáték magyar változata van meg, és bevallom, nem kicsit a szívemhez nőtt. De egy idő után úgy éreztem, hiányzik belőle valami, hogy új színt kéne vinni ebbe a nagy és színes "sakkjátszmába". A Clash of Kings kiegészítővel már hat fővel lehet gyűrni a csatákat, így játszhatóvá válik a dorne-i Martell ház, minden ház új hősöket kap, játékba kerülnek a kikötők, ostromtornyok és még sorolhatnám. Megtetszett pár dolog mind ezek közül, mind az alapjáték felújított második kiadásból, és úgy döntöttem nagy fába vágom a fejszém.


Hogyan is készült?

Először elkezdtem tervezgetni. Mit lenne jó használni az eredeti kiegészítőből, mi emelné a játékélményt, és ezek közül mit tudnék egyáltalán megvalósítani? A számítógépen való ötletelgetés, próbálkozások és a tervezés volt a legizgalmasabb része a kiegészítő el(ő)készítésének, hiszen itt szárnyalhatott a művészi énem (LOL)  és a fantáziám.

Utána egy nyomdában kinyomtattattam a fájlokat, majd lélegzetvisszafojtva vártam, hogy legyen végre időm nekilátni a végső formába öntésnek. Amikor eljött végre a várva várt lehetőség, na akkor gyorsan rájöttem, hogy ez bizony nem lesz egy móka-kacagás. Brutálisan pepecs munka volt azt a csiliárdnyi pár centis kis papírdarabot hajszál pontosan kivagdosni. Miután ez megvolt, jöhetett a ragasztás. Az épp soron következő kivágott lapot ráragasztottam egy cirka rajzlap vastagságú, keményebb papírra, majd körbevágtam azt is óvatosan. Ezt a műveletet egyes elemeknél kétszer, de a parancsjelzőknél, a várjelzőknél és a semleges területek jelzőinél háromszor végeztem el, hogy azonos vastagságúak legyen az alkatrészek, mint az eredetiek. Ezután minden darab másik oldalára (már amelyikhez tartozott) felragasztottam a másik felét, és Voilà. 
A házilag készült elemek egy része
Végezetül fából kivágtam minden házhoz 3-3 ostromtornyot, melyeket lefestettem öt különböző színre a házaknak megfelelően, és 9 erődítményt, melyek a semleges szürke színt kapták. Igaz, hogy nem faragtam és reszeltem meg úgy ezeket a kis fa alkatatrészeket, mint ahogy az eredetiek kinéznek, de ezek a kis téglatestek és  hengerek is tökéletesen szimbolizálják, hogy mire is készültek

Az elkészült elemeket elsősorban a játék első kiadásához csináltam, azzal biztosan kompatibilisek (második kiadáshoz meg ugye fölöslegesek is). A Martell ház jelzőit és házkártyáit nem készítettem el, így a maximális játékos szám (5 fő) változatlan maradt. Minden szöveggel rendelkező elemen található magyar felirat
Tervezem még a jövőben kiegészítők készítését, ill. fordítását, ezekhez és a most bemutatott expanzióhoz szívesen fogadok minden véleményt, ötletet és kritikát. 
Köszönöm!

Ha érdekelnének a nyers, nyomtatóra szánt fájlok, jelentkezz kommentben és elküldöm.

Az elkészült kiegészítő elemek listája

-"pajzsok", hogy a játékosok jobban elrejthessék a parancs- és hatalomjelzőiket egymás elől, 5 darab
(Az egyik fele a játék BoardGameGeek oldalán található fájlok közül származik, a másik a magyar szabály segítségével készült.)
-fa ostromtornyok, minden házhoz 3-3 darab
-fa semleges erődítmények, 9 darab
-különleges parancs tokenek, minden házhoz 5 darab (Minden házhoz van egy-egy tartalék hátlap.)
-kikötők, 8 darab (A játék BoardGameGeek oldalán található fájlok közül származik.)
-semleges hadsereg jelzők, 3 darab névvel ellátott (Tengerszem, Pyke, Égikert), 2 darab névfüggetlen
-győzelmi pont számláló tábla, 1 darab (Azonos második kiadás számlálójával)
-győzelmi pont számláló tokenek, 5 darab (Közel azonos a második kiadás jelzőivel)
-hogy a vadak támadásának kimenetele színesebb legyen készült 5 darab Vadak támadása kártya is.
(A Vadak támadása kártyák fordításának alapját Thaur mester játékszabály fordítása adja, ezt neki köszönöm!)
-egy másik rajongói csoport készített egy 9 fős verziót a játékból és az ő "IV".-számú Westeros-paklijukat is lefordítottam.

Képcsokor a kiegészítőről






13 megjegyzés:

  1. Hello!

    Engem érdekelne a dolog, át tudnád küldeni a képfájlokat emailban?

    Illetve mi igazából a Kardok Vihara kiegészítővel játszottunk, azok nincsenek meg véletlen így képformátumban? :)

    Előre is köszi!

    Csiri
    mecseki.cs@gmail.com

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Engem is érdekelne, ha lehet.
    richiecunningham@freemail.hu

    Köszi.
    RC

    VálaszTörlés
  3. Szia.
    Rendkívül igényes munkát végeztél.
    Szeretném kipróbálni. Kérlek nekem is küld el.
    A címem: adams13@citromail.hu
    Előre is köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  4. Szia,

    szeretném elkérni a képfájlokat (királyok csatája érdekelne), viszont az ostromtorony és erőd bábukat én is tervbe vettem(grafikus szakmám lévén), hogy megtervezem magamnak, ha szeretnéd majd cserébe visszaküldöm:)

    oestershelde@gmail.com

    VálaszTörlés
  5. hali engem is erdekelne előre is köszi davzero24@gmail.com

    VálaszTörlés
  6. sziasztok

    engem is érdekelne, dudiehun@freemail.hu

    köszönöm

    VálaszTörlés
  7. Szia, Engem is érdekelne a nyers nyomtatható file, ha még megvan :) Illetve a 9 fős kiegészítő is. Sajnos a linkelt oldalon már nincs fent :( Előre is köszönöm! Deák Roli
    deakroland@gmail.com

    VálaszTörlés
  8. Szia! Engem is érdekelne a dolog, mert nagyon tetszik a muknád.
    Amennyiben elküldöd, nagyon hálás leszek: deniele.sarto@gmail.com
    Előre is köszönöm!
    Üdvözlettel.

    VálaszTörlés
  9. Szia engem is érdekelne előre is köszönöm adamikpeter17@gmail.com

    VálaszTörlés
  10. Szia, engem is érdekelne. Köszönöm
    orbennix@gmail.com

    VálaszTörlés
  11. Szia!
    Engem is érdekelne. Előre is köszi!
    bibisom@gmail.com

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Nagyon megköszönném, ha nekem is elküldenéd!
    erchaus@mailbox.hu

    VálaszTörlés
  13. Engem is érdekelne, ha még ezen a régi oldalon foglalkozik vki ilyesmivel😅 jmatii.21@gmail.com

    VálaszTörlés